דמותו של בניהו בן יהוידע ניצבת בתווך שבהיררכיית העילית הצבאית של דוד, כלוחם בעל מעמד ייחודי. המילים אֵלֶּה עָשָׂה מתייחסות למעשי הגבורה יוצאי הדופן שהוזכרו קודם לכן. בזכות פועלו, וְלוֹ שֵׁם בִּשְׁלֹשָׁה הַגִּבֹּרִים – כלומר, יצא לו מוניטין חשוב ומפורסם בקרב אותה שלישיית גיבורים ספציפית שהביאה את המים לדוד.
הפרשנים מסכימים כי בניהו השתייך לשלישיית הגיבורים ה"שנייה", אשר עמדה בראש קבוצה רחבה יותר של שלושים לוחמים. מעמדו משקף דרגת ביניים: מחד גיסא, הוא היה נכבד ומוערך הרבה יותר משאר שלושים הגיבורים, ולכן לא נמנה עמם כלוחם מן השורה, ועמיתיו לשלישייה החשיבו אותו מאוד. מאידך גיסא, חרף גבורתו העצומה, מדרגתו לא הגיעה למעלתם העליונה של שלישיית הגיבורים הראשונה [מצודת דוד, רלב"ג, אברבנאל].
נקודה מעניינת עולה באשר להרכב אותה שלישייה שנייה. מתוך השלושה, מודגש שמם של שניים בלבד – אבישי ובניהו – שלשניהם היה "שם" ומוניטין בזכות גבורות נוספות שעשו. שמו של הגיבור השלישי אינו מוזכר בהקשר זה. [אברבנאל] מסביר כי ייתכן שמעלתו של אותו לוחם הייתה פחותה, או שהוא רק נזדמן להצטרף לאבישי ובניהו למבצע שאיבת המים, אך לא ביצע מעשי גבורה עצמאיים נוספים שבגינם ראוי היה לפרסם את שמו. עם זאת, הוא משער כי הגיבור השלישי והעלום הוא עדינא בן שיזא הראובני, המוזכר בספר דברי הימים כמי שעמד בראש קבוצה של שלושים לוחמים.