תארו לעצמכם שאתם מנסים להבין למה מישהו עשה מעשה לא טוב. לפעמים הסיבה האמיתית שונה לגמרי ממה שנדמה בהתחלה. דוד המלך היה בטוח שיואב פגע באבנר מתוך קנאה, כי אבנר התחיל להתקרב לדוד ולקבל תפקיד חשוב. אבל האמת היא שיואב ואחיו עשו זאת רק כדי לנקום את מות אחיהם עשהאל.
כאשר קוראים שפגעו לְאַבְנֵר, הכוונה היא פשוט 'את אבנר'. למרות שרק יואב עשה את המעשה עצמו, מוזכר גם וַאֲבִישַׁי אחיו. מדוע? מכיוון שאבישי הלך עם יואב, עזר לו והסכים עם המעשה שלו, ולכן הוא נחשב שותף מלא.
המעשה של האחים נחשב למעשה לא צודק, ויש הבדל גדול ביניהם לבין אבנר. אבנר פגע בעשהאל בַּמִּלְחָמָה, מתוך הגנה עצמית ובלית ברירה, כי עשהאל רדף אחריו בלהט הקרב. לעומת זאת, יואב ואבישי פגעו באבנר בזמן שלום, וזה דבר שלא ייעשה. בגלל השותפות של אבישי, הכעס של דוד חל על כל המשפחה שלהם. עם זאת, דוד המלך הגיב בכעס גדול מדי וקילל אותם במילים קשות מאוד שלא כדין, ובסופו של דבר גם הוא נענש על כך שהשתמש במילים חריפות כל כך.