יצא לכם פעם להשתתף בתחרות משיכת חבל שנמשכה המון זמן, עד שצד אחד התעייף לגמרי והצד השני פשוט ניצח? זה בערך מה שקרה בין האנשים של דוד לבין האנשים של איש בשת מבית שאול. המריבה ביניהם לא הסתיימה ביום אחד. הכתוב מספר לנו שהייתה ביניהם הַמִּלְחָמָה אֲרֻכָּה, כלומר תקופה ארוכה של חמש שנים שבהן הם היו יריבים.
לאורך השנים האלו, משהו התחיל להשתנות לאט לאט. מצד אחד, דוד היה הֹלֵךְ וְחָזֵק. בכל יום שעבר, הכוח שלו ושל המחנה שלו רק הלך וגדל. לעומת זאת, אנשי בית שאול היו וְדַלִּים. המילה הזו מזכירה לנו את הפרות הרזות והחלשות מהחלום של פרעה, וזה בדיוק מה שקרה להם, הם פשוט הלכו ונחלשו. למה זה קרה? איש בשת לא היה מנהיג מספיק חזק, ולכן לאנשים שלו כבר לא היה רצון להמשיך להילחם בשבילו. בגלל החולשה הזו, יותר ויותר אנשים מעם ישראל החליטו לעזוב את המחנה של איש בשת, והעדיפו להצטרף אל המלכות המתחזקת של דוד.