תארו לעצמכם איך זה מרגיש להיות מנהיג או מלך, אבל לגלות שיש סביבכם אנשים כל כך חזקים שאתם פשוט לא מצליחים לעצור אותם. דוד המלך עומד מול העם ברגע משבר, אחרי שפגעו באבנר שר הצבא. הוא מדבר בכנות ומסביר למה הוא לא מעניש את מי שעשה את המעשה החמור הזה. דוד מעיד על עצמו שהוא רַךְ, כלומר חלש וחושש להתעמת איתם. הוא מוסיף שהוא וּמָשׁוּחַ מֶלֶךְ, ולכן הוא מרגיש כאילו רק עכשיו התחיל למלוך והמעמד שלו עדיין עדין ושברירי.
מול החולשה שדוד מרגיש, ניצבים בְּנֵי צְרוּיָה, המפקדים של הצבא. דוד קורא להם קָשִׁים, כי הם תקיפים והרבה יותר חזקים ממנו כרגע. צרויה הייתה אחותו של דוד, והוא מאוד מאוכזב מהבנים שלה: בתור בני משפחה, הם היו אמורים לשמור עליו ולעזור לו לחזק את המלכות, ולא לפגוע בה ולהרוס את התוכניות שלו. בגלל הכוח העצום שלהם, דוד לא מסוגל להפעיל את הסמכות שלו ולהעניש אותם בעצמו. לכן, הוא מוסר את ההחלטה לשמיים ומבקש: יְשַׁלֵּם ה' לְעֹשֵׂה הָרָעָה כְּרָעָתוֹ. דוד מלמד אותנו שכאשר אדם לא מצליח לעשות משפט צדק בעצמו, הוא יכול לסמוך על ה' שיראה הכול ויעשה את הצדק במקומו.