יצא לכם פעם לראות איך אדמה יבשה פתאום מתעוררת לחיים אחרי הגשם הראשון ומצמיחה פרחים יפים? הנביא משתמש בדיוק בציור הזה כדי לתאר איך ה' מביא טוב, צדק וישועה לעולם שלנו. ה' מבקש מהשמים להוריד את השפע הזה כמו גשם. המילים הַרְעִפוּ וכן יִזְּלוּ מתארות פעולה של טפטוף וזרימה של מים. המים האלו יורדים מהמקום הגבוה ביותר שנקרא שְׁחָקִים, אל השָׁמַיִם שמתחתיהם. שם, השפע העצום מצטמצם לטיפות קטנות ומדודות, כדי שהעולם שלנו יוכל לקבל אותן בלי להיהרס. הטיפות האלו הן בעצם הצֶדֶק שה' משפיע עלינו מלמעלה.
אבל כדי שהגשם באמת יעזור, האדמה צריכה להיות מוכנה. בדיוק כמו שאי אפשר לגדל עץ בלי לחרוש ולזרוע קודם, כך גם אנחנו צריכים להכין את עצמנו על ידי מעשים טובים של צְדָקָה. כשאנחנו עושים את החלק שלנו, אז תִּפְתַּח אֶרֶץ, כלומר האדמה פותחת את עצמה בשמחה לקבל את שפע הגשם. התוצאה היא שכל המעשים הטובים וְיִפְרוּ, מלשון פרי. הארץ תצמיח מתוכה פירות מתוקים של יֶשַׁע, שזו ישועה. בסוף, ה' מבטיח על כל הטוב והישועה האלו ואומר בְּרָאתִיו. כלומר, ה' כבר הכין וברא את כל הטובה הזו מראש במיוחד עבור עם ישראל, והיא רק מחכה שנעשה טוב ונכין את הלב שלנו כדי לקבל אותה.