קרה לכם פעם שעשיתם משהו חשוב, ופתאום פחדתם מאוד ממה שאחרים יחשבו או יגידו עליכם? יהושע נמצא עכשיו במצב דומה, אבל הדאגה שלו היא על משהו הרבה יותר גדול. הוא פונה לה' מתוך חשש עמוק לעם ישראל.
יהושע דואג שכאשר עמי האזור וְיִשְׁמְעוּ שהאויב הצליח לרדוף אחרי בני ישראל, הם יחשבו שפתאום קל לנצח אותם. בעקבות זאת, העמים וְנָסַבּוּ עָלֵינוּ, כלומר, הם יתאחדו כולם יחד, יאספו צבא גדול ויקיפו את בני ישראל כדי לנצח אותם לגמרי. מצב כזה יגרום לכך שהם וְהִכְרִיתוּ אֶת שְׁמֵנוּ, ויעלימו את השם הטוב של עם ישראל, שהיה מוכר עד לאותו רגע בעולם כסמל לגבורה ולכוח.
אבל הכאב של יהושע לא נעצר רק בדאגה לעם ישראל, אלא מגיע לשאלה חשובה עוד יותר: וּמַה תַּעֲשֶׂה לְשִׁמְךָ הַגָּדוֹל. יהושע פוחד שאם בני ישראל יפסידו, שאר העמים יטעו לחשוב שכוחו של ה' נחלש, ושהוא לא מסוגל להושיע ולשמור על העם שלו. מכיוון שכל העולם הכיר את כוחו של ה' דרך הניסים והגבורה של עם ישראל, יהושע חושש שפגיעה בעם תגרום לכך שגם שמו הגדול והמכובד של ה' יפגע בעיני שאר העולם.