תארו לעצמכם שאתם עוזרים למישהו חשוב מאוד, והוא מחליט להעניק לכם מתנה אישית וייחודית רק לכם. ה' רצה להראות לכוהנים, שעובדים במסירות בבית המקדש, עד כמה הוא מעריך אותם, ולכן הוא נותן להם חלק מהקרבנות. המתנות האלה הן מִקֹּדֶשׁ הַקֳּדָשִׁים, כלומר הן ברמת הקדושה הגבוהה ביותר, ולכן רק לכוהנים מותר לאכול אותן, בניגוד לקרבנות קלים יותר שגם האנשים שהביאו אותם יכולים לאכול.
כשהתורה אומרת שהכוהנים מקבלים את חלקם מִן הָאֵשׁ, זה לא אומר שהם לוקחים את הבשר מתוך הלהבות. הכוונה היא שאחרי שמעלים על המזבח את החלק המיועד לה', הכוהנים זוכים לקבל את מה שנשאר. זה ממש כאילו ה' מעניק להם אוכל ישירות מהשולחן שלו. המילים כָּל קָרְבָּנָם באות להוסיף וללמד שהכוהנים מקבלים גם קרבנות שכלל הציבור מביא יחד.
כשהתורה מפרטת ואומרת לְכָל מִנְחָתָם וּלְכָל חַטָּאתָם וּלְכָל אֲשָׁמָם, האות למד שנוספה בהתחלה היא לא סתם. היא נועדה להדגיש שהכוהנים לא מקבלים את הקרבן בשלמותו, אלא רק חלק מתוכו. בהמשך מופיעות המילים אֲשֶׁר יָשִׁיבוּ לִי. כאן התורה מתכוונת למקרה מיוחד שבו אדם לקח משהו שלא שייך לו מאדם שהתגייר, ואותו גר הלך לעולמו ואין לו משפחה. במצב כזה, האדם שרוצה לתקן את המעשה ולהשיב את מה שלקח, מביא זאת לכוהנים.
בסוף הדברים נאמר קֹדֶשׁ קָדָשִׁים לְךָ הוּא וּלְבָנֶיךָ. המילה בניך קובעת שהחלקים האלו מיועדים אך ורק לכוהנים הבנים. המתנות האלו הופכות להיות לגמרי שלהם, והם אפילו יכולים להשתמש בהן ממש כמו בכסף רגיל.