יצא לכם פעם לפגוש אדם מבוגר מאוד ולגלות שהוא חזק ומלא כוח ממש כמו בחור צעיר? זה בדיוק מה שקרה לאברהם אבינו. למרות שהוא כבר היה זקן, הרבה אחרי הגיל שבו נולד יצחק, התורה מספרת לנו על קטורה אשתו כי וַתֵּלֶד לוֹ עוד שישה בנים.
איך זה הגיוני שאדם כל כך מבוגר יביא לעולם עוד ילדים? ההסבר הפשוט והמופלא הוא שזהו המשך ישיר של הנס שקרה כשנולד יצחק. ה' עשה נס לאברהם וחידש את הגוף שלו, כך שהוא חזר להיות חזק ובריא כמו אדם צעיר. הכוח החדש הזה נשאר איתו לתמיד, עד סוף חייו, ופשוט הפך להיות הטבע הרגיל שלו.
אבל למה בעצם אברהם היה צריך עוד ילדים בשלב כזה של החיים? התשובה היא שלבנים האלו היה תפקיד חשוב בעולם. הם נועדו לגדול, להפוך לעמים גדולים וליישב את הארץ, כדי שבעתיד הם יוכלו לעזור לעם ישראל ולסייע להם בעבודות ובאומנויות שונות.