תארו לעצמכם שאתם צריכים להתמודד לגמרי לבד מול קבוצה של מאות אנשים. זה בדיוק מה שקורה לאליהו בהר הכרמל. כשהוא מדבר אל העם, הוא אומר להם אֲנִי נוֹתַרְתִּי נָבִיא לַה' לְבַדִּי. אולי תתפלאו ותשאלו, הרי אנחנו יודעים שהיו עוד נביאים של ה'? זה נכון, ואליהו ידע עליהם, אבל בגלל שהמלכה איזבל רצתה לפגוע בהם, הם נאלצו להסתתר במערות. לכן, אליהו היה הנביא היחיד שיכול היה לעמוד שם בגלוי.
מיד לאחר מכן, אליהו מזכיר את המספר העצום של המתחרים שלו, וּנְבִיאֵי הַבַּעַל אַרְבַּע מֵאוֹת וַחֲמִשִּׁים אִישׁ. אליהו עושה זאת בכוונה ומתוך מחשבה חכמה. הוא יודע שנביאי השקר עומדים להיכשל במבחן, והוא רוצה למנוע מהם להמציא תירוצים. כשהוא מראה לכולם שיש לנביאי הבעל יתרון ענק של מאות אנשים מול אדם אחד, הוא לא משאיר להם שום אפשרות לטעון אחר כך שהם הפסידו בגלל תקלה קטנה או בגלל שלאליהו היה יתרון עליהם. כך, כשהם ייכשלו, כולם יבינו מיד שלפסלים אין שום כוח, ורק ה' הוא האלוהים.