קרה לכם פעם שראיתם משהו כל כך מדהים, שפתאום הבנתם שכל מה שחשבתם קודם פשוט לא היה נכון? זה בדיוק מה שקורה לעם ישראל. כשהם רואים את האש המופלאה יורדת מהשמיים, הם מבינים פתאום את האמת. מרוב פליאה והתרגשות עצומה, הם מיד וַיִּפְּלוּ עַל פְּנֵיהֶם, כלומר הם משתחווים לה' השתחוויה שלמה ומלאה מתוך כבוד עצום.
באותו רגע, הם צועקים יחד בקול גדול יְהֹוָה הוּא הָאֱלֹהִים. הם מכריזים שהם יודעים עכשיו בוודאות שה' הוא האלוהים האמיתי היחיד, ושהאליל שנקרא בעל הוא שקר ואינו אלוהים כלל.
ולמה הם אומרים את המשפט הזה פעמיים ברצף וקוראים יְהֹוָה הוּא הָאֱלֹהִים יְהֹוָה הוּא הָאֱלֹהִים? החזרה נועדה לחזק מאוד את האמונה החדשה שבלב שלהם. הקריאה הראשונה באה להגיד שהם ראו את הנס והבינו שה' הוא האלוהים, והקריאה השנייה באה להדגיש שרק הוא האלוהים ואין שום כוח אחר מלבדו.