ניסיתם פעם להדליק מדורה? אתם בטח יודעים שאם העצים רטובים, קשה מאוד להבעיר אותם. אבל אליהו הנביא עושה בדיוק את ההפך. במבחן הגדול בהר הכרמל, הוא מבקש מהאנשים מִלְאוּ אַרְבָּעָה כַדִּים מַיִם וְיִצְקוּ, כלומר, תשפכו את המים על העצים ועל הקורבן. לאחר מכן הוא אומר להם שְׁנוּ, כלומר תעשו זאת שוב ותשפכו פעם שנייה. ולבסוף הוא מבקש שַׁלֵּשׁוּ, שזה אומר לשפוך מים גם בפעם השלישית.
למה אליהו עושה דבר כזה? הוא רצה שכולם יראו נס עצום. כשאש ה' תרד מהשמיים ותשרוף הכול למרות המים הרבים, כולם יבינו שזה נס אמיתי. בנוסף, באותם ימים היו אנשים שניסו לעשות כשפים, וכישוף לא עובד כשיש מים. ככה אליהו הוכיח לעין כול שאין כאן שום קסם או רמאות. אם נחשב, נראה שארבעה כדים שנשפכים שלוש פעמים שווים בדיוק שנים עשר כדים. המספר הזה לא נבחר סתם, הוא מסמל את שנים עשר שבטי ישראל, כדי להראות שכל העם מאוחד.