חשבתם פעם למה בתחרות חשובה לפעמים כדאי דווקא לתת למתחרה השני להתחיל? במבחן הגדול על הר הכרמל, אליהו הנביא עושה משהו מפתיע. הוא פונה אל נביאי הבעל ומאפשר להם להכין את הקורבן שלהם לפניו. כשאליהו אומר להם בַּחֲרוּ לָכֶם הַפָּר הָאֶחָד, הוא בעצם נותן להם את הזכות לבחור לעצמם את הפר הכי טוב ומובחר מתוך העדר. למה הוא עושה את זה? אליהו חכם מאוד, והוא רוצה למנוע מהם תירוצים. אם הוא היה בוחר את הפר עבורם והם היו נכשלים, הם היו יכולים להאשים אותו ולהגיד שהפר שהוא נתן להם לא היה מספיק טוב.
מיד אחר כך, אליהו מוסיף ואומר להם וַעֲשׂוּ רִאשֹׁנָה כִּי אַתֶּם הָרַבִּים. כלפי חוץ, אליהו פשוט מתנהג בנימוס ובדרך ארץ, כי נהוג לתת לקבוצה הגדולה יותר את הכבוד להתחיל. אבל גם כאן מסתתרת מחשבה חכמה. אליהו יודע שאם הוא יתחיל ראשון ומיד תרד אש מהשמיים מאת ה', נביאי הבעל פשוט יתייאשו ולא ינסו בכלל. הם גם יוכלו להגיד שאם רק היו נותנים להם להתחיל, האש הייתה יורדת בשבילם. בזה שאליהו נותן להם לבחור את הפר הכי טוב ולפעול ראשונים, הוא מוודא שאחרי שהם ייכשלו, לא תישאר להם שום טענה ושום תירוץ.