תחשבו רגע על הגוף שלנו. לפעמים הוא חזק ומלא כוח, ולפעמים הוא מרגיש קצת חלש או עייף. התורה מסכמת כאן הרבה כללים שקשורות למצבים שבהם הגוף שלנו גורם לנו להיות טמאים. למה בעצם אנחנו צריכים לדעת את כל הכללים האלה? כדי להזכיר לנו שגם אם הגוף שלנו לפעמים מגביל אותנו, תמיד יש לנו בחירה חופשית ויכולת לקחת את החיים שלנו ולהפוך אותם לקדושים וטהורים.
כשהתורה משתמשת במילה וְהַדָּוָה, היא מתכוונת למצב שבו אישה מרגישה חולשה, כאב או כבדות בגוף שלה. המילה בְּנִדָּתָהּ מגיעה מהמילה ריחוק. זהו זמן שבו יש קצת יותר מרחק בין בני הזוג, אבל המטרה של המרחק הזה היא לא להעציב. להפך, החכמים שלנו מסבירים שהזמן הזה מסתיים בדבר נפלא, טבילה במקווה של מים טהורים שמחדשת את הכל ומשמחת את המשפחה.
בהמשך מופיעות המילים לַזָּכָר וְלַנְּקֵבָה. המילים האלו באות ללמד אותנו שכללי הטומאה והטהרה שייכים לכולם. הם לא מיועדים רק לאנשים מבוגרים, אלא כוללים גם ילדים וילדות קטנים, ויש הרבה דברים שבהם הדינים של הבנים והבנות ממש שווים. בסוף הפסוק מוזכר וּלְאִישׁ אֲשֶׁר יִשְׁכַּב עִם טְמֵאָה. כאן התורה בחרה להשתמש במילה הכללית טְמֵאָה כדי ללמד אותנו שהכללים האלה נכונים ומקיפים את כל סוגי הטומאה שאדם יכול להימצא בהם.
ממש בסוף, מסתתר כאן סוד מקסים שקשור לקשר שלנו עם ה'. הנביאים השוו לפעמים את הטעויות שעם ישראל עושה לטומאה הזו שעליה למדנו, ולא לטומאה של אדם שמת. למה? כי אדם שהוא טמא עכשיו, עתיד בקרוב מאוד לטבול במים ולהיטהר. בדיוק כך, גם כשאנחנו עושים טעויות ומתרחקים קצת, ה' נשאר קרוב אלינו ונמצא איתנו, כי הוא יודע שנעשה תשובה, נתקן את המעשים שלנו ונחזור להיות טהורים וקרובים אליו באהבה.