קרה לכם פעם שמישהו פגע בכם, ובכל זאת בחרתם להמשיך לאהוב אותו ולעזור לו? זה בדיוק מה שקרה בין בני ישראל לבין ה׳. בני ישראל עשו מעשה חמור מאוד כשיצרו עגל מַסֵּכָה, כלומר פסל שעשוי ממתכת שהתיכו ושפכו לתוך תבנית. הם עשו נֶאָצוֹת, שזה אומר מעשים רעים מאוד ודיבורים לא מכובדים שמעוררים כעס בשמיים.
בגלל המעשים האלה הם היו ראויים לעונש כבד, אבל המילים אַף כִּי באות ללמד אותנו משהו מדהים. המילים האלו מדגישות שלמרות החטא הגדול, החסד והרחמים של ה׳ לא הפסיקו. ה׳ לא עזב אותם במדבר. הוא המשיך לדאוג לכל מה שהם צריכים במשך ארבעים שנה, הוביל אותם בעזרת עמוד הענן ועמוד האש, נתן להם מן לאכול ומים לשתות, והמשיך להדריך אותם בעזרת הנבואה של משה.