יצא לכם פעם להיות ביום צום ארוך ולתהות איך אפשר להתרכז ולהתפלל במשך כל כך הרבה שעות? כשבני ישראל התאספו ליום מיוחד של צום ותשובה, הם עשו את זה בסדר מוקפד ומאורגן. קודם כל, הקהל קם על עמדם, כלומר כולם נעמדו במקומם ביציבות ולא זזו משם, כדי שיוכלו להתרכז לגמרי. את הזמן שלהם הם חילקו לחלקים. במשך רביעית היום, שזה בעצם רבע מכל שעות היום, הם קראו בתורה. לאחר מכן, הם היו מתוודים ומשתחווים, שזה אומר שהם ביקשו סליחה על המעשים הלא טובים שעשו והתפללו אל ה׳. כך, בעזרת סדר יום ברור שבו חלק מהזמן מוקדש ללימוד תורה וחלק אחר לתפילה ולבקשת סליחה, הם הצליחו לנצל את יום הצום בצורה הטובה ביותר כדי לתקן את המעשים שלהם.
נחמיה, פרק ט׳, פסוק ג׳
וַיָּק֙וּמוּ֙ עַל־עׇמְדָ֔ם וַֽיִּקְרְא֗וּ בְּסֵ֨פֶר תּוֹרַ֧ת יְהֹוָ֛ה אֱלֹהֵיהֶ֖ם רְבִעִ֣ית הַיּ֑וֹם וּרְבִעִית֙ מִתְוַדִּ֣ים וּמִֽשְׁתַּחֲוִ֔ים לַיהֹוָ֖ה אֱלֹהֵיהֶֽם׃ {פ}
שיתוף הפסוק
רוצים להנציח נופל?
הקדש פסוק זה לחלל צה״לנעזרתם בפירוש שלנו ומצאתם בו ערך?
עזרו לנו להגדיל תורה ולהאדירה. תחזוקת האתר והשבחת התוכן כרוכות בהוצאות מרובות. תרומה קטנה שלכם תסייע לנו להחזיק את הפלטפורמה ותהפוך אתכם לשותפים מלאים בהנגשת חוכמת המקרא.
תרמו עכשיומה דעתכם על הפירוש?
התחברתם? יש לכם חידוש או הארה על הפסוק שלמדתם כאן? נשמח לשמוע!
ההערות שלכם חשובות לנו ועוזרות לשפר את הפירוש.