יצא לכם פעם לחשוב איך התחיל הקשר המיוחד בין ה' לעם ישראל? הכול התחיל במסע מופלא של איש אחד שה' בחר בו. ה' רצה להנהיג את אברהם בצורה נסית ופלאית, שונה לגמרי מהדרך הרגילה שבה העולם מתנהל. בתחילת הדרך הוא נקרא בְּאַבְרָם, כי זה היה שמו באותו הזמן שבו ה' בחר בו לראשונה.
המילים וְהוֹצֵאתוֹ מֵאוּר כַּשְׂדִּים לא מתארות סתם מעבר לעיר אחרת, אלא הצלה של ממש. אברהם חי במקום שבו כולם עבדו עבודה זרה, אבל הוא התנגד לזה וסירב להצטרף אליהם. בגלל האמונה החזקה שלו, המלך נמרוד השליך אותו לתוך כבשן אש, וה' עשה לו נס והציל אותו. בזכות הגבורה הזו, אברהם זיכך את עצמו והפך לאדם שכולו טוב.
ה' הוציא אותו משם כדי לכוון אותו אל הארץ הנבחרת, ארץ ישראל, כדי שגם הילדים והנכדים שייוולדו לו יהיו עם מיוחד. מאוחר יותר, כשאברהם כבר חי בארץ, קרה השלב המשלים: וְשַׂמְתָּ שְּׁמוֹ אַבְרָהָם. ה' שינה את שמו כדי להראות כמה גדול הוא הפך להיות. השם החדש אומר שהוא אב להמון גויים, וזהו סימן לכך שהמשפחה המיוחדת שלו תירש את הארץ והשכינה תשרה עליהם.