יצא לכם פעם להסתבך בגלל טעות שעשיתם, ואז לבקש עזרה ממישהו שתמיד נמצא שם בשבילכם? זה בדיוק מה שקרה לעם ישראל פעמים רבות לאורך ההיסטוריה, ובמיוחד בתקופת השופטים. בכל פעם שבני ישראל חטאו, הם נמסרו לידי צריהם, אלו אויבים שהציקו להם כדי להרוויח מכך, ווַיָּצֵרוּ להם, כלומר הביאו עליהם צרה ומצוקה.
במצב הקשה הזה, בני ישראל היו זועקים לעזרה. המילים יִצְעֲקוּ וכן תִּשְׁמָע נשמעות כאילו הן מדברות על העתיד, אבל כאן הן מתארות פעולה שחזרה על עצמה שוב ושוב בעבר: בני ישראל היו צועקים אל ה', והוא היה שומע את תפילתם מהשמיים. מתוך אהבה גדולה, ה' פעל כְּרַחֲמֶיךָ הָרַבִּים ושלח להם מוֹשִׁיעִים, מנהיגים גדולים כמו השופטים אהוד ודבורה. המנהיגים הללו וְיוֹשִׁיעוּם, כלומר לא רק עזרו להם לשרוד ולהינצל ברגע האחרון, אלא הביאו להם תשועה גמורה וניצחון מוחלט ושלם על מי שהציק להם.