נחמיה, פרק ט׳, פסוק ל״ה

Nehemiah 9:35Sefaria

וְהֵ֣ם בְּמַלְכוּתָם֩ וּבְטוּבְךָ֨ הָרָ֜ב אֲשֶׁר־נָתַ֣תָּ לָהֶ֗ם וּבְאֶ֨רֶץ הָרְחָבָ֧ה וְהַשְּׁמֵנָ֛ה אֲשֶׁר־נָתַ֥תָּ לִפְנֵיהֶ֖ם לֹ֣א עֲבָד֑וּךָ וְֽלֹא־שָׁ֔בוּ מִמַּֽעַלְלֵיהֶ֖ם הָרָעִֽים׃

תחשבו על רגע שבו קיבלתם כל מה שאי פעם חלמתם עליו. היה לכם שפע, היה לכם טוב, ולא חסר לכם דבר. במצב כזה, הכי טבעי להגיד תודה ענקית, נכון? זה בדיוק מה שהיה לעם ישראל. ה' העניק להם שפע עצום. הם זכו לחיות במלכותם, כלומר הייתה להם ממלכה משלהם, הם היו עצמאיים לגמרי ונהנו מכל הטוב שבארץ רחבה ופורייה. אבל במקום להכיר תודה, הם עשו בדיוק את ההפך. למרות כל הטוב שה' נתן להם, הם לא עבדו אותו ולא רצו לעצור ולחזור בתשובה ממעלליהם, כלומר מהמעשים הרעים שלהם.


רוצים להנציח נופל?
הקדש פסוק זה לחלל צה״ל
פסוק ל״ד
פסוק ל״ו

נעזרתם בפירוש שלנו ומצאתם בו ערך?

עזרו לנו להגדיל תורה ולהאדירה. תחזוקת האתר והשבחת התוכן כרוכות בהוצאות מרובות. תרומה קטנה שלכם תסייע לנו להחזיק את הפלטפורמה ותהפוך אתכם לשותפים מלאים בהנגשת חוכמת המקרא.

תרמו עכשיו

מה דעתכם על הפירוש?

התחברתם? יש לכם חידוש או הארה על הפסוק שלמדתם כאן? נשמח לשמוע!

ההערות שלכם חשובות לנו ועוזרות לשפר את הפירוש.