תארו לעצמכם שאתם מגיעים למקום זר וקצת מפחיד, ויש לכם עניין חשוב שאתם חייבים להסביר. איפה הייתם בוחרים לדבר על זה? זה בדיוק מה שקרה לאחים של יוסף. הם הגיעו לבית שלו כשהם סוחבים איתם את הכסף המסתורי שהם מצאו בשקים שלהם. במקום להיכנס מיד פנימה, הם עצרו ודיברו עם המנהל של הבית כשהם עדיין עומדים בחוץ, ממש פתח הבית.
למה הם לא נכנסו? האחים פשוט פחדו. הם חששו שאם ייכנסו למקום סגור, יהיה להם קשה להגן על עצמם או לברוח אם ינסו לתפוס אותם. חוץ מזה, היה להם חשוב מאוד להוכיח שהם אנשים ישרים. הם רצו לספר על הכסף מיוזמתם, עוד לפני שמישהו יאשים אותם. הם ידעו שאם ייכנסו פנימה, אולי יראו שם כלא ורק אז יספרו על הכסף, וזה ייראה כאילו הם מודים רק בגלל שהם מפחדים מהעונש. העמידה בחוץ גם הגנה עליהם כדי שאיש לא יגיד שהם גנבו חפץ כלשהו מתוך הבית.
המנהל של הבית הבין את החשש שלהם. כדי להרגיע אותם ולהראות שאין לו שום כוונה רעה, הוא לא הכריח אותם להיכנס מיד, אלא קודם כל הוציא אליהם החוצה את אחיהם שמעון. רק אחרי שהם ראו אותו ונרגעו, הם הסכימו להיכנס פנימה בלב שקט.