תארו לעצמכם שאתם מגיעים למקום ציבורי, פתוח והומה אדם, ולפתע מישהו לוקח אתכם לתוך בית פרטי וסגור. קצת מלחיץ, נכון? זה בדיוק מה שהרגישו האחים של יוסף.
הממונה על הבית של יוסף קיבל פקודה לארח את האחים, והוא פעל בצורה מאוד מסודרת. קודם כל נאמר וַיַּעַשׂ הָאִישׁ, כלומר הוא פעל מאחורי הקלעים ודאג שיכינו במטבח את סעודת הבשר. למה הוא התחיל דווקא בזה? כי הוא ידע שברגע שהאורחים ייכנסו הוא יהיה עסוק מאוד בלארח אותם ולדאוג להם, ולכן העדיף לסיים את כל ההכנות מראש. רק לאחר מכן נאמר וַיָּבֵא הָאִישׁ אֶת הָאֲנָשִׁים, והוא באמת הכניס את האחים פנימה.
אבל מבחינת האחים, עצם ההבאה שלהם בֵּיתָה יוֹסֵף, אל תוך הבית הפרטי של המשנה למלך, עוררה בהם פחד גדול. במקום להישאר במקום הרגיל שבו כולם קונים תבואה, הם מצאו את עצמם במרחב זר וסגור. הם חשדו שמדובר במלכודת, ופחדו שיוסף בחר בכוונה במקום פרטי, הרחק מעיניים של אנשים אחרים, כדי שיוכל להאשים אותם סתם כך בגניבת כסף ולקחת להם את החמורים, בלי שאף אחד יראה או יוכל להגן עליהם.