תארו לעצמכם שאתם מקבלים מתנה ענקית, ומי שנותן לכם אותה אומר לכם שאם זה לא מספיק, רק תבקשו ותקבלו עוד פי שניים. הנביא מזכיר לדוד המלך את כל החסדים והמתנות הנפלאות שהוא קיבל מאת ה', ומדגיש שכל המעמד והרכוש שלו הגיעו רק בזכותו.
הנביא מזכיר את ההבטחה וָאֶתְּנָה לְךָ אֶת בֵּית אֲדֹנֶיךָ שמשמעותה היא שה' נתן לדוד לרשת את כל הארמון והרכוש של שאול המלך. בנוסף הוא נתן לו וְאֶת נְשֵׁי אֲדֹנֶיךָ כלומר, ה' העביר לשליטתו ולאחריותו את בנות המשפחה של שאול, כמו מיכל שהייתה אשתו של דוד. ה' גם נתן לו אֶת בֵּית יִשְׂרָאֵל וִיהוּדָה שזה אומר שה' נתן לו את המלכות והעניק לו רשות לבחור לו נשים מכל עם ישראל כדי להקים משפחת מלוכה.
ואז הנביא אומר לדוד וְאִם מְעָט כלומר, אם כל המלכות והגדולה הזו עדיין מרגישות לו מעט מדי, הרי שוְאֹסִפָה וה' היה מוסיף ונותן לו עוד, לו רק היה שואל ומבקש. כמה עוד? כָּהֵנָּה וְכָהֵנָּה כלומר, ה' היה מכפיל את מה שיש לו ונותן לו עוד פעמיים את כל השפע העצום שכבר יש לו.