יצא לכם פעם לעשות טעות ממש גדולה, וכשמישהו העיר לכם על כך, מיד ניסיתם להמציא תירוצים ולהסביר למה אתם לא אשמים? כשנתן הנביא מגיע אל דוד המלך ומוכיח אותו על מעשיו, דוד עושה משהו מיוחד שמעיד על הגדולה שלו. הוא לא מחפש שום תירוץ, אלא לוקח אחריות מלאה ומודה מיד בלב שלם. הוא אומר חָטָאתִי לַה', כי הוא מבין שהדבר החמור ביותר במעשה שלו היה הפגיעה בכבוד של ה'.
בתגובה לכך, נתן הנביא עונה לו מיד שה' סולח לו. הוא משתמש במילה גַּם כדי ללמד אותנו משהו מדהים: בדיוק כמו שדוד מיהר להודות בטעות שלו בלי לחכות, כך גם ה' קיבל את הסליחה שלו מיד. נתן אומר לדוד שה' הֶעֱבִיר את החטא, כלומר הסיר ומחל עליו, ומבטיח לו לֹא תָמוּת. בגלל שדוד חזר בתשובה כל כך אמיתית, ה' המתיק את העונש הקשה שהגיע לו והציל את חייו. אמנם דוד עדיין יצטרך להתמודד בעתיד עם קשיים וצרות בתוך המשפחה שלו בעקבות המעשים שעשה, אבל ה' קיבל את התשובה שלו באהבה.