יצא לכם פעם להרגיש לא טוב ולשאול את עצמכם למה זה קרה? בתורה אנחנו לומדים שלפעמים יש קשר הדוק בין הגוף שלנו לבין המעשים והמחשבות שלנו. התורה מספרת על אדם שחלה במחלה מיוחדת שנקראת "זוב". המפרשים מסבירים שהמחלה הזו מגיעה לפעמים כאשר אדם נגרר יותר מדי אחרי תאוות, אוכל בהגזמה או חושב מחשבות לא טובות. לכן, כדי להיטהר, הוא צריך לספור שבעה ימים נקיים שבהם הוא מנקה גם את המחשבות שלו, ואז להביא קורבן כדי להודות לה' על כך שהבריא.
כשהתורה מלמדת אותנו על כך, היא משתמשת בשתי מילים של דיבור, דַּבְּרוּ וגם וַאֲמַרְתֶּם. למה צריך את שתיהן? המילה הראשונה מבטאת דיבור ברור וסמכותי, והשנייה דיבור רך ועדין. זה בא ללמד אותנו שלמרות שלפעמים קצת מביך או לא נעים לדבר על דברים שקשורים לגוף, חובה ללמד את ההלכות האלו בבירור, אך יחד עם זאת לעשות זאת בעדינות. ההלכות האלו שייכות לעם ישראל לא כעונש, אלא להפך, בגלל הקרבה המיוחדת שלהם לה' שדורשת מהם להיות קדושים וטהורים ברמה גבוהה.
התורה כותבת אִישׁ אִישׁ פעמיים, כדי ללמד שהדין הזה חל על כל זכר, מתינוק קטן ועד אדם מבוגר. כשהתורה מסבירה מאיפה מגיעה המחלה, היא משתמשת במילה מִבְּשָׂרוֹ, שהיא שפה נקייה ומכובדת לתיאור איברים פרטיים בגוף. המילה הזו גם מבהירה שהמחלה צריכה לקרות מעצמה, מתוך חולי טבעי של הגוף, ולא בגלל שהאדם קפץ או סחב משא כבד. בסוף, המילים זוֹבוֹ טָמֵא הֽוּא מלמדות שלא רק האדם החולה נטמא, אלא שהמחלה עצמה היא טמאה וצריך להיזהר ממנה.