יצא לכם פעם להרגיש שיום או יומיים עוברים ממש לאט, כאילו הם נמשכים נצח, רק בגלל שלא הרגשתם טוב או שהייתם צריכים לחכות למשהו? התורה מלמדת אותנו על זמנים מיוחדים שקשורים לגוף של האישה ולבריאות שלה. בדרך כלל, יש לאישה זמן קבוע וטבעי בחודש שנקרא "נידה". אבל לפעמים, הגוף מתנהג קצת אחרת.
המילה וְאִשָּׁה מלמדת שההלכות האלו שייכות לכל אחת. התורה מדברת על מצב של זוֹב דָּמָהּ, כלומר דימום שמופיע פתאום, לא בזמן הרגיל. התורה קוראת לזמן הלא צפוי הזה בְּלֹא עֶת נִדָּתָהּ או עַל נִדָּתָהּ, שזה בעצם אומר שזה קרה מחוץ לזמן הקבוע והמוכר. כשהתורה מתארת מצב שבו זה נמשך יָמִים רַבִּים, הכוונה היא לשלושה ימים רצופים. רגע, האם שלושה ימים הם באמת כל כך הרבה זמן? המפרשים מסבירים שכשאישה נמצאת במצב של חוסר נוחות וצער, אפילו שלושה ימים מרגישים לה כמו זמן ארוך מאוד, ולכן התורה משתמשת במילה הזו כדי להראות התחשבות בהרגשה שלה.
במצב כזה התורה אומרת שדין האישה הוא כָּל יְמֵי זוֹב טֻמְאָתָהּ כִּימֵי נִדָּתָהּ תִּהְיֶה, כלומר, ההלכות שלה דומות להלכות הרגילות של זמן הנידה, והמילים טְמֵאָה הִוא מדגישות את המצב המיוחד שלה. יש הבדל שתלוי באורך הזמן: אם הדימום הלא רגיל נמשך רק יום או יומיים, היא צריכה לחכות יום אחד נקי לגמרי, ואז היא יכולה להיטהר. אבל אם זה נמשך שלושה ימים רצופים, המצב דורש יותר זמן. כדי לחזור לטהרה, היא צריכה לספור שבעה ימים שלמים שבהם הגוף נקי לגמרי, לטבול, ובימי בית המקדש גם להביא קורבן מיוחד כדי להשלים את תהליך הטהרה בשמחה.