קרה לכם פעם שהייתם חולים, ופתאום חבר טוב או בן משפחה בא לבקר אתכם כדי לשמח אתכם? איזה כיף זה, נכון? זה בדיוק מה שקרה לאברהם. הוא קיים את מצוות ברית המילה, וביום השלישי, כשהכאב היה הכי חזק, וַיֵּרָא אֵלָיו ה'. ה' בכבודו ובעצמו הגיע לעשות לו "ביקור חולים", לנחם אותו ולהראות לו כמה הוא אוהב אותו על כך שקיים את המצווה.
הביקור המיוחד הזה קרה בְּאֵלֹנֵי מַמְרֵא, שזה מקום נעים עם הרבה עצי אילן. למה דווקא שם? כי לאברהם היה חבר טוב בשם ממרא, שעזר לו והמליץ לו לקיים את המצווה בגלוי. ה' רצה להראות לממרא שמעשהו היה טוב, ולכן התגלה לאברהם דווקא בשטח שלו.
בגלל שאברהם היה חלש וכאב לו, וְהוּא יֹשֵׁב. הוא רצה לקום ולעמוד מתוך כבוד לה', אבל ה' אמר לו להישאר לשבת. למרות שהיה חולה, אברהם לא נח במיטה בתוך הבית, אלא ישב פֶּתַח הָאֹהֶל. הוא כל כך אהב לעשות חסד ולהכניס אורחים, שהוא הסתכל החוצה כדי לראות אם אולי בכל זאת יעבור מישהו בדרך שיוכל לארח.
הזמן היה שעת צהריים חמה מאוד, כְּחֹם הַיּוֹם. ה' עשה נס וגרם לשמש להיות חמה במיוחד מתיבות סיבות: קודם כל, כדי שהחום יעזור לרפא את אברהם. בנוסף, ה' רצה שאנשים לא יצאו החוצה בחום הכבד, וכך אברהם החולה לא יצטרך להתאמץ לארח אותם. אבל כשה' ראה שאברהם ממש מצטער ועצוב שאין לו אורחים, הוא החליט לשלוח אליו אורחים מיוחדים.