תארו לעצמכם שאתם מנסים לשכנע מישהו במשהו שמאוד חשוב לכם, ותוך כדי השיחה אתם משנים קצת את הבקשה שלכם כדי לראות אם הוא יסכים. זה בדיוק מה שאברהם עושה כשהוא ממשיך בשיחה החשובה שלו עם ה'. אחרי שביקש להציל את הערים בזכות חמישים צדיקים, הוא יורד במספר ומגיע כעת למספר קטן הרבה יותר.
אברהם פונה אל ה' ואומר הוֹאַלְתִּי, כלומר, רציתי להמשיך לבקש. הוא קורא לה' בשם אֲדֹנָי, כדי להראות שהוא סומך לגמרי על ההגנה של ה', שהוא האדון של העולם. בגלל שהוא סומך רק על ה' ולא מבקש בזכות עצמו, הפעם הוא אפילו לא מתנצל על כך שהוא ממשיך לשאול.
למה אברהם מבקש להציל את המקום בזכות עֶשְׂרִים צדיקים? המספר הזה לא נבחר סתם. באותו אזור היו חמש ערים, ואברהם מקווה שאולי לפחות בשתי ערים מסוימות יימצאו עשרה צדיקים בכל אחת. הוא דואג שאם שלוש הערים האחרות ייענשו על המעשים הרעים שלהן, שתי הערים האלו ייפגעו גם הן רק בגלל שהן קרובות אליהן. לכן הוא מבקש מה' חסינות מיוחדת עבורן.
ה' עונה לאברהם לֹא אַשְׁחִית, ומבטיח לו שאם אכן יהיו שם עשרים צדיקים, הוא יעשה משפט צדק. ה' לא יהרוס את כל האזור, אלא ישאיר את שתי הערים האלו שלמות ובטוחות.