שמואל ב, פרק כ״ב, פסוק כ״ט

II Samuel 22:29Sefaria

כִּֽי־אַתָּ֥ה נֵירִ֖י יְהֹוָ֑ה וַיהֹוָ֖ה יַגִּ֥יהַּ חׇשְׁכִּֽי׃

קרה לכם פעם שהלכתם בחושך מוחלט, ופתאום מישהו הדליק נר או אבוקה של אור? ברגע אחד הפחד נעלם ואפשר לראות בבירור את הדרך. לפעמים בחיים, כשאנחנו נמצאים בצרה או בסכנה, ההרגשה היא ממש כמו להיות בתוך חושך עמוק.


דוד המלך מספר לנו שה' הוא האור שמוציא אותנו מהחושך הזה. כשהוא משתמש במילה נֵירִי, הכוונה היא לנר שלי, והמילה יַגִּיהַּ פירושה יאיר. החושך מסמל את הצרות והסכנות שאנחנו פוגשים, והאור מסמל את ההצלה, ההגנה והישועה שה' שולח לנו.


אבל האור הזה הוא לא רק הצלה מסכנות בחוץ. ה' מאיר גם את הנשמה שלנו מבפנים. הוא נותן לנו שפע, חוכמה והבנה, וכך הוא מגרש את "החושך" של הבלבול וחוסר הידיעה, ועוזר לנו לראות את הדברים בצורה ברורה ונכונה.


רוצים להנציח נופל?
הקדש פסוק זה לחלל צה״ל
פסוק כ״ח
פסוק ל׳

נעזרתם בפירוש שלנו ומצאתם בו ערך?

עזרו לנו להגדיל תורה ולהאדירה. תחזוקת האתר והשבחת התוכן כרוכות בהוצאות מרובות. תרומה קטנה שלכם תסייע לנו להחזיק את הפלטפורמה ותהפוך אתכם לשותפים מלאים בהנגשת חוכמת המקרא.

תרמו עכשיו

מה דעתכם על הפירוש?

התחברתם? יש לכם חידוש או הארה על הפסוק שלמדתם כאן? נשמח לשמוע!

ההערות שלכם חשובות לנו ועוזרות לשפר את הפירוש.