קרה לכם פעם שהלכתם בחושך מוחלט, ופתאום מישהו הדליק נר או אבוקה של אור? ברגע אחד הפחד נעלם ואפשר לראות בבירור את הדרך. לפעמים בחיים, כשאנחנו נמצאים בצרה או בסכנה, ההרגשה היא ממש כמו להיות בתוך חושך עמוק.
דוד המלך מספר לנו שה' הוא האור שמוציא אותנו מהחושך הזה. כשהוא משתמש במילה נֵירִי, הכוונה היא לנר שלי, והמילה יַגִּיהַּ פירושה יאיר. החושך מסמל את הצרות והסכנות שאנחנו פוגשים, והאור מסמל את ההצלה, ההגנה והישועה שה' שולח לנו.
אבל האור הזה הוא לא רק הצלה מסכנות בחוץ. ה' מאיר גם את הנשמה שלנו מבפנים. הוא נותן לנו שפע, חוכמה והבנה, וכך הוא מגרש את "החושך" של הבלבול וחוסר הידיעה, ועוזר לנו לראות את הדברים בצורה ברורה ונכונה.