יצא לכם פעם להזדקק לעזרה דחופה, להסתכל ימינה ושמאלה, ולגלות שאין אף אחד בסביבה שיכול להושיט לכם יד? זה בדיוק מה שהרגישו האויבים של דוד המלך כשהם התחילו להפסיד בקרב.
המילה יִשְׁעוּ פירושה שהם פנו והסתכלו לכל עבר כדי לחפש עזרה. בהתחלה הם חיפשו אנשים חזקים שיצילו אותם, אבל הם גילו שוְאֵין מֹשִׁיעַ ושאף אדם לא בא לעזרתם. כשראו שאין להם שום ברירה אחרת, הם פנו בלית ברירה אֶל ה'. אבל ה' וְלֹא עָנָם, כלומר הוא לא ענה לתפילה שלהם.
למה ה' לא הקשיב להם? מפני שהם היו אנשים שפעלו מתוך רשעות וצביעות, והם נלחמו נגד דוד, המלך שה' בעצמו בחר. דרך אגב, עצם זה שהם ידעו לפנות אל ה', מלמד אותנו שהאויבים האלה היו כנראה אנשים מתוך עם ישראל שהחליטו לצאת נגד דוד המלך.