חשבתם פעם איזו תחושת הקלה זו לדעת שיש מישהו ששומר עליכם מכל צרה? דוד המלך היה מפקד צבא שניצח במלחמות רבות, אך היו לו גם שונאים שניסו לפגוע בו. לאחר שניצל מהם, הוא חיבר שיר תודה מרגש לה׳. דוד מודה לה׳ על כך שהוא וּמוֹצִיאִי מֵאֹיְבָי, כלומר מציל ומחלץ אותו מהשליטה של אויביו. בהמשך הוא אומר וּמִקָּמַי תְּרוֹמְמֵנִי. המילה קָּמַי מתארת את האנשים שקמים ויוצאים נגדו, ודוד מסביר שה׳ מרומם אותו מעליהם. ה׳ נותן לדוד לנצח, שומר עליו במקום בטוח והופך אותו למלך חזק שהמתנגדים שלו לא יכולים לפגוע בו כלל. בסוף דוד מודה מכל הלב על כך שה׳ הציל אותו גם מֵאִישׁ חֲמָסִים, שזהו אדם אלים ותוקפני שמחפש לעשות רע.
שמואל ב, פרק כ״ב, פסוק מ״ט
וּמוֹצִיאִ֖י מֵאֹֽיְבָ֑י וּמִקָּמַי֙ תְּר֣וֹמְמֵ֔נִי מֵאִ֥ישׁ חֲמָסִ֖ים תַּצִּילֵֽנִי׃
שיתוף הפסוק
רוצים להנציח נופל?
הקדש פסוק זה לחלל צה״לנעזרתם בפירוש שלנו ומצאתם בו ערך?
עזרו לנו להגדיל תורה ולהאדירה. תחזוקת האתר והשבחת התוכן כרוכות בהוצאות מרובות. תרומה קטנה שלכם תסייע לנו להחזיק את הפלטפורמה ותהפוך אתכם לשותפים מלאים בהנגשת חוכמת המקרא.
תרמו עכשיומה דעתכם על הפירוש?
התחברתם? יש לכם חידוש או הארה על הפסוק שלמדתם כאן? נשמח לשמוע!
ההערות שלכם חשובות לנו ועוזרות לשפר את הפירוש.