יצא לכם פעם להצליח במשימה ממש קשה או לנצח בתחרות חשובה? בדרך כלל, כשזה קורה, אנחנו מרגישים מאוד גאים בעצמנו. דוד המלך מסתכל לאחור על כל החיים שלו ועל הניצחונות שלו במלחמות, אבל הוא לא מתגאה בכוח שלו. הוא מבין שכל ההצלחה שלו הגיעה בזכות השמירה והעזרה של ה'.
דוד אומר לה' שנתן לו מָגֵן יִשְׁעֶךָ. זה לא סתם מגן רגיל שמגן בקרב, אלא הישועה של ה' ששמרה עליו גם בגוף וגם בנפש. תארו לעצמכם מלך חשוב שנותן את כלי הנשק האישיים שלו לאדם שהוא מאוד אוהב כדי לשמור עליו. כך ה' שמר על דוד, והמגן הזה הוא גם הבטחה שה' ימשיך לשמור עליו ולעזור לו לנצח.
דוד מוסיף את המילה וַעֲנֹתְךָ, שמגיעה מהמילה ענווה. הוא אומר לה' שהענווה הזו היא מה שתַּרְבֵּנִי, כלומר הגדילה אותי והפכה אותי למלך חזק. איך ענווה קשורה לניצחון? ה' שהוא כל כך גדול, מראה ענווה בכך שהוא משגיח ושומר על בני האדם. בזכות ההשגחה הזו, הצבא הקטן של דוד הצליח לנצח אויבים רבים כאילו היה צבא ענק. בנוסף, ה' העניק את מידת הענווה לדוד עצמו. עוד כשהיה רועה צאן וטיפל בכבשים, דוד למד להיות עניו. בניגוד לגיבורים אחרים שלפעמים הופכים לגאוותנים אחרי שהם מנצחים, דוד נשאר מלך עניו וטוב לב גם אחרי כל ההצלחות הגדולות שלו, וזוהי הגדולה האמיתית שלו.