תארו לעצמכם מצב שבו אתם צריכים לקבל החלטה קשה מאוד כדי לשמור על אדם שאתם אוהבים. יוסף דורש מהאחים שלו להביא אליו את אחיהם הקטן בנימין, אבל האחים מסרבים. הם יודעים שאם הם יחזרו הביתה ומישהו מהם יהיה חסר, אבא שלהם יעקב יהיה עצוב מאוד. לכן, אף אחד מהם לא מסכים לקחת על עצמו את השליחות, והם מעדיפים להישאר יחד בצרה ולא לצער את אבא שלהם.
כשיוסף רואה שהם מסרבים, הוא מחליט להראות להם שהוא רציני. המילה וַיֶּאֱסֹף מלמדת אותנו שיוסף אסף והכניס את כולם יחד לתוך מבנה סגור. הוא מכניס אותם אל מִשְׁמָר, שזה לא סתם מצב שבו שומרים עליהם בחוץ, אלא ממש בית סוהר. יוסף עושה זאת כדי להפחיד אותם קצת ולגרום להם להבין שעליהם להקשיב לו, אבל הוא מקפיד מאוד לא לפגוע בהם.
האחים יושבים בכלא שְׁלֹשֶׁת יָמִים. ייתכן שיוסף בכלל לא תכנן מראש כמה זמן הם יהיו שם, אלא פשוט סגר אותם כדי שיכנעו. לבסוף, אחרי שלושה ימים, יוסף מחליט לשנות את התוכנית ולשחרר אותם כדי שהמשפחות שלהם לא ירעבו. בדרך זו, יוסף גם מראה לאחים שהוא אדם שירא את ה' ופועל מתוך רחמים ואכפתיות.