תארו לעצמכם שיש לכם משימה ענקית שאתם צריכים לעשות לגמרי לבד. זה יכול להיות מאוד מעייף, נכון? כך בדיוק הרגיש משה רבנו כשהיה צריך להנהיג את כל עם ישראל בעצמו. כדי לעזור לו, ה' מציע פתרון חכם: להקים קבוצה של מנהיגים שיעזרו לו. ה' אומר למשה אספה, בקשה שנאמרת בנעימות, כדי לאסוף את האנשים בדרכי נועם ולהסביר להם איזו זכות גדולה יש להם. המילה לי מדגישה שהם נבחרים ממש על ידי ה' ומקבלים ממנו את הכוח.
ה' מבקש לאסוף שבעים איש. אולי תשאלו את עצמכם, הרי כבר היו לעם ישראל שבעים זקנים? הזקנים הראשונים עשו טעות במתן תורה ונענשו על כך, ולכן כעת צריך לבחור מנהיגים חדשים במקומם. המספר שבעים הוא מיוחד ומייצג שלמות, והמילה איש מלמדת שאלו צריכים להיות אנשים מיוחדים וצדיקים שדומים במידות הטובות שלהם למשה.
המנהיגים האלו צריכים להיות מזקני ישראל. בתורה, זקן הוא לא בהכרח אדם מבוגר, אלא אדם חכם מאוד. אבל חוכמה לבדה לא מספיקה, ולכן ה' מוסיף אשר ידעת כי הם זקני העם ושוטריו. כלומר, אלו אנשים שיודעים גם להנהיג ולעשות סדר. מי היו השוטרים האלו? אלו אותם אנשים שבזמן העבדות במצרים ריחמו על עם ישראל. המצרים דרשו מהם להכות את היהודים כדי שיעבדו מהר יותר, אבל הם ספגו את המכות בעצמם כדי להגן על האחים שלהם. כעת, ה' נותן להם שכר על טוב ליבם והופך אותם למנהיגים.
בסוף התהליך, ה' מצווה: ולקחת אתם אל אהל מועד והתיצבו שם עמך. למה דווקא שם? כדי שכל עם ישראל יראה אותם נכנסים למקום כל כך קדוש יחד עם משה, יבין כמה הם חשובים, ויתייחס אליהם בכבוד. המילה עמך מלמדת שהם צריכים להיות שלמים וטובים ממש כמו משה, ושהם יקבלו את כוח ההנהגה ממנו, כדי שכולם יסכימו אחד עם השני וינהיגו את העם יחד באהבה ובשלום.