יצא לכם פעם לתהות איך מקומות מקבלים את השם שלהם? לפעמים, שם של מקום נועד להזכיר לנו אירוע חשוב כדי שנלמד ממנו לעתיד. בני ישראל במדבר התחילו להרגיש רצון חזק לעזוב את המצוות ולהימשך לדברים חומריים. הרצון הזה בער בתוכם ממש כמו אש. בגלל הבעירה הפנימית הזו, הגיעה אש אמיתית מאת ה׳ שפגעה בהם. לכן, הם קראו לאותו אזור תבערה, כדי שהשם יפרסם את מה שקרה ויזכיר להם את הטעות. מחנה ישראל במדבר היה עצום בגודלו, וכשאומרים המקום ההוא, הכוונה היא לא לכל המחנה הענק, אלא רק לקצה שלו, לאותו אזור מסוים שבו פגעה האש. המחנה היה כל כך גדול, עד שבאזור אחר לגמרי שלו התרחש מאוחר יותר אירוע נוסף, והחלק ההוא של המחנה קיבל שם נפרד לגמרי שנקרא קברות התאווה.
במדבר, פרק י״א, פסוק ג׳
פרשת בהעלותך
וַיִּקְרָ֛א שֵֽׁם־הַמָּק֥וֹם הַה֖וּא תַּבְעֵרָ֑ה כִּֽי־בָעֲרָ֥ה בָ֖ם אֵ֥שׁ יְהֹוָֽה׃
שיתוף הפסוק
רוצים להנציח נופל?
הקדש פסוק זה לחלל צה״לנעזרתם בפירוש שלנו ומצאתם בו ערך?
עזרו לנו להגדיל תורה ולהאדירה. תחזוקת האתר והשבחת התוכן כרוכות בהוצאות מרובות. תרומה קטנה שלכם תסייע לנו להחזיק את הפלטפורמה ותהפוך אתכם לשותפים מלאים בהנגשת חוכמת המקרא.
תרמו עכשיומה דעתכם על הפירוש?
התחברתם? יש לכם חידוש או הארה על הפסוק שלמדתם כאן? נשמח לשמוע!
ההערות שלכם חשובות לנו ועוזרות לשפר את הפירוש.