קרה לכם פעם שהתגעגעתם למשהו כל כך, עד ששכחתם לגמרי את כל הדברים הפחות נעימים שהיו קשורים אליו? זה בדיוק מה שקרה לבני ישראל במדבר. למרות שהם קיבלו מהשמיים את המן המופלא, פתאום התעורר בהם חשק עז לאוכל רגיל ופשוט. מרוב תאווה לאוכל הזה, הם פשוט הדחיקו ושכחו את כל הסבל והעבודה הקשה שהם חוו כשהיו עבדים במצרים.
הם התלוננו ואמרו שהם זוכרים את הַדָּגָה. הכוונה היא פשוט לדגים הרבים שהם היו דגים בנהר הנילוס שבמצרים. הם גם טענו שהם אכלו את האוכל הזה חִנָּם. אבל רגע, איך זה הגיוני? הרי המצרים התאכזרו אליהם ולא נתנו להם שום דבר בקלות! ההסבר הוא שהאוכל הזה היה כל כך זול, או שהיה כל כך קל לאסוף את הדגים כשהנהר עלה על גדותיו, שזה הרגיש להם כאילו זה בחינם. לפעמים המצרים פשוט חילקו להם דגים קטנים וירקות פשוטים רק כדי שיהיה להם כוח להמשיך לעבוד בפרך.
בני ישראל המשיכו לפרט למה הם מתגעגעים והזכירו את הַקִּשֻּׁאִים שהם מלפפונים, את הָֽאֲבַטִּחִים, את הֶחָצִיר שהוא ירק שדומה לבצל ירוק ונקרא כרישה, וגם את הַבְּצָלִים וְהַשּׁוּמִים. אפשר לשאול, למה הם התגעגעו דווקא לירקות הפשוטים האלה ולא לפירות מיוחדים וטעימים יותר? התשובה היא שכעבדים, זה היה האוכל היחיד שהם הכירו. בנוסף, המן היה מתוק ורוחני, אבל מרוב שהם נמשכו לחומריות הם חיפשו דווקא טעמים חריפים וחזקים כדי לעורר את התיאבון.
אולי שמעתם פעם שהמן יכול היה לקבל כל טעם שבעולם. אם כך, למה הם בכלל התלוננו שחסר להם טעם של בצל או שום? מתברר שהמן באמת יכול היה להפוך לכל טעם, חוץ מהטעמים של חמשת הירקות האלה. ה' עשה זאת לא כעונש, אלא מתוך אהבה ודאגה. הירקות האלה, ובמיוחד הקישואים, נחשבים למאכלים שקשה לגוף לעכל והם עלולים להזיק, במיוחד לאימהות ותינוקות. ה' מנע מהמן לקבל את הטעמים האלה כדי לשמור על הבריאות של בני ישראל, אבל במקום להכיר תודה על החסד הזה, העם בחר להשתמש בזה כסיבה נוספת להתלונן.