קרה לכם פעם שהרגשתם שאתם חייבים לעשות משהו בעצמכם, ולא לחכות שאחרים יעשו אותו בשבילכם? זה בדיוק מה שקרה לחנה. אחרי ארוחה משפחתית לא פשוטה, היא מבינה שהיא כבר לא יכולה לסמוך רק על התפילות של בעלה. היא מחליטה לקחת יוזמה ולהתפלל בעצמה. חנה מחכה בסבלנות לרגע המושלם. היא ממתינה עד שכל האנשים יסיימו להקריב את הקורבנות וילכו הביתה, כדי שתוכל להיות לגמרי לבד ולשפוך את הלב לפני ה' בשקט.
כאשר כתוב אַחֲרֵי אׇכְלָה וכן וְאַחֲרֵי שָׁתֹה, הכוונה היא לא שחנה אכלה ושתתה. למעשה, בגלל הצער הגדול שלה היא בכלל לא אכלה. המילים האלו פשוט מציינות את הזמן שבו שאר בני המשפחה סיימו את הארוחה שלהם.
בדרכה להתפלל, חנה עוברת על פני עלי הכהן. נאמר עליו שהוא יושב עַל־מְזוּזַת הֵיכַל ה', כלומר הוא ישב ממש קרוב לפתח, ליד המזוזה, ולא בתוך המבנה הקדוש עצמו. בדרך כלל אסור לשבת באזור הזה, אבל לעלי זה היה מותר כי הוא היה הכהן הגדול. המילה יֹשֵׁב נכתבה בתורה בצורה חסרה, בלי האות וו. זהו רמז מיוחד לכך שממש באותו היום עלי התמנה לתפקיד החשוב של הכהן הגדול והמנהיג של ישראל, ולכן הוא ישב שם על כיסא גדול ומכובד במיוחד.