יצא לכם פעם לחשוב איך ממלכה חזקה וגדולה יכולה פתאום ליפול? לפעמים, הנפילה לא מתחילה בגלל מלחמה גדולה, אלא כאשר המנהיגים פשוט מפסיקים לחשוב בחכמה. נבואה מאת ה' נשלחת לֶאֱדוֹם, שהייתה ממלכה ששכנה בדרום ארץ ישראל. הנביא מסתכל על מה שקורה להם והוא פשוט מופתע. אדום תמיד הייתה מפורסמת באנשים חכמים שיודעים למצוא פתרונות ותחבולות לכל בעיה. לכן, כשאסון מתקרב אליהם, הנביא שואל בפליאה: הַאֵין עוֹד חָכְמָה בְּתֵימָן? המילה בְּתֵימָן מתארת עיר מרכזית באדום או את אזור הדרום כולו. הנביא בעצם שואל לאן נעלמה כל החכמה שלהם? איך יכול להיות שמנהיגים כל כך חכמים עושים טעויות טיפשיות, כמו לעזוב את הגבולות שלהם ולהשאיר אותם בלי שמירה מפני אויבים?
הוא ממשיך ושואל האם אָבְדָה עֵצָה מִבָּנִים? המילה מִבָּנִים לא מדברת כאן על ילדים קטנים, אלא מגיעה מהמילה תבונה והבנה. כלומר, הנביא שואל אם האנשים החכמים והמבינים איבדו את היכולת לחשוב על פתרונות ולתת עצות טובות. בסופו של דבר, הנביא מסביר שנִסְרְחָה חָכְמָתָם. בדיוק כמו שאוכל יכול להסריח ולהתקלקל עד שכבר אי אפשר להשתמש בו, כך גם החכמה של אנשי אדום התקלקלה. היא איבדה את הערך שלה, והם לא הצליחו להשתמש בה כדי להציל את עצמם.