חשבתם פעם איך זה מרגיש לצאת לדרך ארוכה ופתאום לגלות שרודפים אחריכם? האחים של יוסף בדיוק התחילו את המסע שלהם חזרה הביתה, אבל יוסף מתכנן מבצע מהיר. הוא אומר למנהל הבית שלו קוּם, כלומר צא מיד למרדף ברגע זה ממש. הוא מבקש ממנו לתפוס אותם כשהם רק יצאו אֶת הָעִיר, שזה אומר מן העיר, אבל עדיין לֹא הִרְחִיקוּ ללכת.
למה יוסף ממהר כל כך ולא מחכה קצת? כי הוא יודע שהאחים הם אנשים חזקים וגיבורים. אם הם יספיקו להתרחק, אף כוח לא יוכל לעצור אותם. לכן, חייבים לתפוס אותם כשהם עדיין קרובים לעיר הגדולה ומרגישים קצת חוששים ממנה.
יוסף גם מסביר למשרת שלו איך בדיוק לגשת אליהם: וְהִשַּׂגְתָּם וְאָמַרְתָּ. המשרת לא צריך לצעוק עליהם מרחוק ולבייש אותם מול אנשים אחרים בדרך. רק כשהוא ישיג אותם ויהיה ממש קרוב אליהם, הוא צריך לדבר איתם פנים אל פנים. אז הוא ישאל אותם את השאלה הקשה: לָמָּה שִׁלַּמְתֶּם רָעָה תַּחַת טוֹבָה. השליט עזר לכם, נתן לכם אוכל והתנהג אליכם כל כך יפה, אז למה אתם מחזירים לו במעשה רע וגונבים את הגביע האישי שלו? הרי אין שום היגיון לגנוב מאדם שעשה לכם רק טוב.