תארו לעצמכם שאתם הולכים בדרך ארוכה וחלקה, ופתאום צץ מולכם הר גבוה ועצום. כשבני ישראל הלכו במדבר, ענני הכבוד ששמרו עליהם היו בדרך כלל מיישרים את הדרך ומעלימים את ההרים כדי שיהיה להם קל ונוח לצעוד. אבל ה' השאיר שלושה הרים בולטים למטרות מיוחדות מאוד, ואחד מהם הוא בְּהֹר הָהָר. בני ישראל לא טיפסו ועמדו על הפסגה, כי המון רב של אנשים לא יכול להצטופף על הר אחד, אלא הם חנו ממש קרוב אליו.
המקום שבו הם חנו היה ממוקם עַל גְּבוּל אֶרֶץ אֱדוֹם. למה חשוב לנו לדעת בדיוק איפה זה קרה? יש כאן שיעור חשוב על החברים שאנחנו בוחרים. באותו זמן, בני ישראל בחרו לצאת מתוך ענני הכבוד השומרים עליהם כדי להתקרב לאנשי אדום ולסחור איתם. אנשי אדום היו ידועים במעשיהם הרעים, והקרבה הזו השפיעה לרעה על העם. ה' רצה ללמד אותנו שכאשר אנחנו מתקרבים ומתחברים לסביבה לא טובה, זה עלול לפגוע בנו. בגלל ההתחברות הזו לאדום, הגיע הזמן שבו בני ישראל נאלצו להיפרד מאהרן הכהן הצדיק, שדווקא בזכותו היו להם את ענני הכבוד המגנים. לכן, ה' דיבר אל משה כדי שיעביר את המסר החשוב הזה לאהרן ולעם כולו, ויזכיר להם כמה חשוב להתרחק מהשפעות שליליות.