קרה לכם פעם שעשיתם טעות גדולה, והייתם צריכים הרבה אומץ כדי להיות הראשונים שבאים לבקש סליחה? שמעי בן גרא עומד מול דוד המלך. הוא יודע שהוא עשה מעשה חמור מאוד, והוא בא לבקש שהמלך יסלח לו. שמעי אומר למלך כִּי יָדַע עַבְדְּךָ כִּי אֲנִי חָטָאתִי. הוא מודה בטעות שלו בלב שלם ומרגיש חרטה עמוקה. הוא כל כך מצטער, שרק ההבנה הזו נותנת לו את הכוח לקום ולעשות מעשה.
שמעי מסביר למה הוא מיהר לבוא אל המלך ואומר וְהִנֵּה בָאתִי הַיּוֹם רִאשׁוֹן. הוא בא ראשון מתוך כבוד למלך, אבל יש לו גם סיבה חשובה שקשורה לכל העם. שמעי יודע שכולם מסתכלים עליו. בגלל שהוא נחשב לחוטא הכי גדול, שאר האנשים מחכים לראות כיצד דוד המלך יתנהג אליו. אם דוד יסלח לשמעי, כל העם ירגיש בטוח ויבוא גם כן להשלים עם המלך. אבל אם דוד לא יסלח לו, כולם יפחדו להתקרב. לכן, שמעי מקווה שהמעשה שלו, להיות החלוץ והראשון שבא לבקש סליחה, יזכה אותו במחילה.
שמעי מוסיף שהוא בא ראשון לְכָל בֵּית יוֹסֵף. למרות ששמעי בכלל שייך לשבט בנימין, הוא משתמש בשם של יוסף ככינוי לכל עם ישראל. למה דווקא יוסף? כי בדיוק כמו שיוסף דאג להאכיל ולכלכל את כל העם כשהם היו במצרים, כך השם שלו הפך לכינוי כללי שמתאר את כל עם ישראל יחד.