קרה לכם פעם שרבתם עם חבר טוב או עם בן משפחה, ושניכם רציתם להשלים, אבל כל אחד קצת חשש לעשות את הצעד הראשון? דוד המלך חוזר לממלכה שלו אחרי המרד שהיה נגדו. הוא שולח שליחים אל המנהיגים של השבט שלו, שבט יהודה, עם מסר חכם ומרגיע. דוד קורא להם אַחַי אַתֶּם וגם עַצְמִי וּבְשָׂרִי אַתֶּם. הוא מזכיר להם שהם לא רק חלק מעם ישראל, אלא הם ממש המשפחה שלו ובני השבט שלו. דוד מבין שאנשי שבט יהודה אולי מפחדים שהוא יעניש אותם בגלל מה שקרה במרד, ולכן הוא מרגיע אותם ואומר: אנחנו קרובים כמו בשר ועצמות, ואין לכם שום סיבה לפחד.
בגלל הקשר המיוחד הזה, דוד שואל אותם וְלָמָּה תִהְיוּ אַחֲרֹנִים. הרי שבט יהודה היה השבט הראשון שהמליך את דוד בתחילת הדרך, ולכן מצופה מהם להיות הראשונים שמחזירים אותו עכשיו, ולא לחכות לשאר העם. דוד פונה אליהם בחוכמה רבה, ומראה להם שברור לו שהם רוצים אותו כמלך, והוא רק מתפלא למה הם מתעכבים. באותו זמן ממש כבר התחילו להגיע אל דוד שליחים משאר שבטי ישראל שביקשו ממנו לחזור, ולכן היה לדוד חשוב לזרז את בני השבט שלו, כדי שהם אלה שיובילו את החזרה שלו הביתה.