קרה לכם פעם שמישהו סיפר לכם משהו רע על חבר, ולא ידעתם אם להאמין או לא? זה בדיוק מה שהרגיש דוד המלך. כשהוא חוזר לאחר המרד, הוא פוגש את מפיבושת, ויש ביניהם הרבה מתח וחשד. הסיבה לכך היא שציבא, המשרת של מפיבושת, העליל עליו שקרים. הוא סיפר לדוד שמפיבושת בכלל לא עצוב מהצרות של המלך, ושהוא אפילו מקווה שהמצב יעזור לו לחזור להיות מלך בעצמו.
כאשר דוד כִּי בָא יְרוּשָׁלִַם, כלומר הגיע אל העיר, מפיבושת יצא לקראתו. כשהם נפגשים, דוד שואל אותו ישירות: לָמָּה לֹא הָלַכְתָּ עִמִּי. דוד בעצם דורש לדעת מדוע מפיבושת לא ברח יחד איתו מירושלים, כפי שהיה מצופה ממנו וכפי שעשו שאר החברים והנאמנים של המלך. דוד בחר לשאול את השאלה הזו רק אחרי שמפיבושת הגיע והיה נראה שהוא באמת דובר אמת, כדי לתת לו הזדמנות הוגנת להסביר את המעשים שלו.