תארו לעצמכם שאתם צריכים לבקש סליחה ממישהו, ואתם יודעים שיש לכם רק הזדמנות אחת קצרה לעשות את זה לפני שיהיה מאוחר מדי. דוד המלך נמצא בדרכו חזרה לירושלים כדי לחזור ולהיות מלך, והוא צריך לחצות את נהר הירדן. העם מביא ספינה קטנה, שנקראת הָעֲבָרָה, שנועדה לַעֲבִיר את הנהר אֶת בֵּית הַמֶּלֶךְ. הכוונה היא לנשים ולילדים של דוד, שלא יכלו לחצות את המים העמוקים ברגליים שלהם. האנשים שעזרו לדוד רצו לשמח אותו וְלַעֲשׂוֹת הַטּוֹב בְּעֵינָיו, בתקווה שאם דוד יהיה מרוצה, הוא יסלח לאיש בשם שמעי בן גרא שפגע בו בעבר.
באותו רגע, וְשִׁמְעִי בֶן גֵּרָא נָפַל לִפְנֵי הַמֶּלֶךְ והשתחווה בהכנעה כדי לבקש סליחה על מה שעשה. שמעי בחר לעשות זאת בדיוק בְּעׇבְר֖וֹ בַּיַּרְדֵּֽן, בזמן שדוד חצה את הנהר. למה הוא כל כך מיהר? שמעי ידע שכל עוד דוד לא סיים לחצות את הנהר ולא חזר לשבת על כיסא המלכות באופן רשמי, הוא יכול לסלוח לו כמו כל אדם רגיל. אבל ברגע שדוד יחזור להיות מלך של ממש, החוק קובע שלמלך אסור לוותר על הכבוד שלו, ואז הוא כבר לא יוכל לסלוח לו.