יצא לכם פעם לעשות טעות, לבקש עליה סליחה, ולקוות שהיא פשוט תיעלם לגמרי כאילו לא קרתה מעולם? זה בדיוק מה שהנביא מבטיח שיקרה לעם ישראל בעתיד הרחוק, בימות המשיח. הנביא אומר שבַּיָּמִים הָהֵם וּבָעֵת הַהִיא, אנשים אולי ינסו לחפש את החטאים של העם, אבל אפילו אם חטא יְבֻקַּשׁ ויחפשו אותו ממש טוב, התוצאה תהיה וְאֵינֶנּוּ וגם וְלֹא תִמָּצֶאינָה.
הנבואה מזכירה שני סוגים של טעויות. הראשון הוא עֲוֹן יִשְׂרָאֵל, שזהו חטא כבד ורציני שעשו עשרת השבטים. הסוג השני הוא חַטֹּאת יְהוּדָה, שזהו חטא קל יותר שעשו אנשי יהודה מתוך חולשה, כי לפעמים קשה להיות תמיד מושלמים. לעתיד לבוא, גם הטעויות הגדולות וגם הקטנות ייעלמו לגמרי. איך זה יקרה? אחרי שהעם עבר תקופה ארוכה וקשה בגלות שניקתה אותו מכל הטעויות שלו, ה' מבטיח כִּי אֶסְלַח לַאֲשֶׁר אַשְׁאִיר. כלומר, ה' יסלח לאותם אנשים שיישארו וישרדו את הגלות. הם יהיו עם טהור ונקי לגמרי מכל חטא.