חשבתם פעם מה קורה לעיר ענקית ורועשת כשהיא נשארת פתאום עזובה לגמרי? הנביא מספר לנו שזה בדיוק מה שיקרה לבבל. החורבן שלה יהיה סופי ומוחלט, ממש כְּמַהְפֵּכַת אֱלֹהִים אֶת סְדֹם וְאֶת עֲמֹרָה. המילה כְּמַהְפֵּכַת באה להדגיש עד כמה ההרס יהיה חזק ועוצמתי, בדיוק כמו שה' הפך והחריב את סדום בעבר. הפסוק מזכיר גם וְאֶת שְׁכֵנֶיהָ, ומכוון לערים הנוספות שהיו קרובות לסדום ונהרסו יחד איתה.
העונש של בבל הוא שה' ירחיק אותה מעליו לחלוטין. המקום יהפוך לשממה כל כך גדולה, עד שלֹא יֵשֵׁב שָׁם אִישׁ, כלומר אף אדם לא יבנה שם את ביתו הקבוע. יותר מזה, וְלֹא יָגוּר בָּהּ בֶּן אָדָם, כלומר אפילו אנשים שנמצאים בדרכים לא יעצרו שם כדי לנוח לזמן קצר, כי המקום יישאר ריק ושקט לתמיד.