חשבתם פעם מי באמת קובע מה יקרה בעולם, החזקים או הצודקים? כשבני ישראל היו גולים בארץ בבל, הם היו במצב קשה מאוד, והבבלים ששלטו בהם סירבו לשחרר אותם. אבל בני ישראל לא היו צריכים לחכות שהבבלים יסכימו לשלח אותם לחופשי. הסיבה לכך היא שגֹּאֲלָם חָזָק, כלומר, מי שמציל אותם הוא ה', והוא זה שיילחם בשבילם ויוציא אותם לחירות. כדי לעשות סדר וצדק, ה' עושה שתי פעולות שמשלימות אחת את השנייה: מצד אחד הוא וְהִרְגִּיז, כלומר מטיל פחד ורעדה על ממלכת בבל כדי שהיא תפסיק לשלוט בעמים אחרים ולהציק להם. ומצד שני, בזכות זה שכוחם של הבבלים יישבר, ה' הִרְגִּיעַ את כל שאר הארץ ויביא מנוחה, שקט ושלווה לעולם כולו.
ירמיהו, פרק נ׳, פסוק ל״ד
גֹּאֲלָ֣ם ׀ חָזָ֗ק יְהֹוָ֤ה צְבָאוֹת֙ שְׁמ֔וֹ רִ֥יב יָרִ֖יב אֶת־רִיבָ֑ם לְמַ֙עַן֙ הִרְגִּ֣יעַ אֶת־הָאָ֔רֶץ וְהִרְגִּ֖יז לְיֹשְׁבֵ֥י בָבֶֽל׃
שיתוף הפסוק
רוצים להנציח נופל?
הקדש פסוק זה לחלל צה״לנעזרתם בפירוש שלנו ומצאתם בו ערך?
עזרו לנו להגדיל תורה ולהאדירה. תחזוקת האתר והשבחת התוכן כרוכות בהוצאות מרובות. תרומה קטנה שלכם תסייע לנו להחזיק את הפלטפורמה ותהפוך אתכם לשותפים מלאים בהנגשת חוכמת המקרא.
תרמו עכשיומה דעתכם על הפירוש?
התחברתם? יש לכם חידוש או הארה על הפסוק שלמדתם כאן? נשמח לשמוע!
ההערות שלכם חשובות לנו ועוזרות לשפר את הפירוש.