נסו לדמיין רגע שבו אדם שהיה רגיל לעבוד קשה כל חייו, מקבל פתאום מקום של כבוד והופך לחלק חשוב ממשפחה גדולה. זה בדיוק מה שקורה לבלהה. כאשר רחל מחליטה לתת אֶת בִּלְהָה שִׁפְחָתָהּ לְאִשָּׁה ליעקב, המעמד שלה משתנה לגמרי. ברגע שהיא ניתנת ליעקב כדי להתחתן איתו, היא משתחררת מיד מעבודתה. היא כבר לא שפחה, אלא הופכת לאישה חוקית לכל דבר.
בהמשך נאמר וַיָּבֹא אֵלֶיהָ יַעֲקֹב, כלומר יעקב התחתן איתה. למה התורה מדגישה שוב את שמו של יעקב? ההדגשה הזו נועדה ללמד אותנו שיעקב באמת רצה בנישואים האלה והסכים להם. בזכות זה, הילדים שייולדו להם לא ייקראו על שם אימם השפחה, אלא ייחשבו לבנים המלאים של יעקב, ממש כמו שאר השבטים של עם ישראל.