תארו לעצמכם שאתם בונים משהו גדול וחשוב מאוד, ופתאום אתם מרגישים שאתם לא יכולים להמשיך בעצמכם. איך הייתם דואגים שהבנייה לא תיעצר?
לאה אימנו כבר זכתה ללדת ארבעה בנים, אך לפתע היא שמה לב כי היא עָמְדָה מִלֶּדֶת, כלומר, היא הפסיקה ללדת ילדים נוספים. למרות שכבר היו לה בנים, לאה החליטה לעשות מעשה לא רגיל. היא לקחה את זלפה, שהייתה שִׁפְחָתָהּ (העוזרת שלה, שלפי מנהג המקום באותם ימים הייתה בעצם בתו של לבן), ונתנה אותה ליעקב לאישה.
למה לאה עשתה זאת? האמהות הקדושות ידעו בנבואה שליעקב צריכים להיוולד שנים עשר בנים, שיהיו בעתיד שבטי ישראל. לאה רצתה מאוד להבטיח שרוב השבטים ייוולדו ממנה או מהשפחה שלה שנמצאת תחת אחריותה, כדי שהמשפחה תגדל ובעתיד תוכל לרשת את ארץ ישראל. היא גם רצתה לשמור על מקומה החשוב במשפחה ולא לתת לאחותה רחל לעקוף אותה במספר הילדים. לכן, כדי להמשיך את הבנייה של עם ישראל, היא בחרה מיוזמתה להכניס את זלפה למשפחה.