יצא לכם פעם לקבל מתנה גדולה או הפתעה משמחת בדיוק אחרי שעברתם תקופה ממש לא קלה? יוסף הרגיש בדיוק כך. אחרי שנים שבהן היה עבד וישב בבית הסוהר, הוא הופך פתאום לשליט החשוב ביותר במצרים. כשהבן השני שלו נולד, יוסף רוצה להגיד תודה ענקית לה' על המהפך המדהים בחיים שלו.
לכן, הוא קורא לבן שלו אפרים. השם הזה מבטא את התודה של יוסף לה' שנתן לו הצלחה, משפחה, עושר וכבוד, ממש באותו מקום שבו הוא סבל כל כך בעבר.
אבל יוסף מוסיף עוד מילים חשובות, ואומר שההצלחה הזו קרתה בארץ עניי. למה יוסף קורא למצרים ארץ העוני והסבל שלו, הרי עכשיו הוא מנהיג עשיר שחי בארמון? יוסף עושה זאת כדי ליצור לעצמו תזכורת. גם כשהוא חי בעושר ובנוחות, הוא לא רוצה לשכוח את הימים הקשים, כי הוא מבין שהקושי והסבל הם אלה שבסוף סללו לו את הדרך לגדולה. בנוסף, המילים האלה מראות לנו שבלב של יוסף יש עדיין קצת כאב. למרות כל הכבוד והשפע שיש לו במצרים, הארץ הזו תמיד תרגיש לו קצת כמו ארץ של סבל, פשוט כי הוא נמצא כל כך רחוק מבית אבא שלו ומנותק מארץ ישראל.