תארו לעצמכם שאתם צריכים לצאת בהפתעה למסע ארוך וסודי, על מי הייתם שומרים יותר מכל? הגיע הזמן של יעקב לחזור לארץ ישראל ולקיים את מצוות כיבוד אב ואם. יעקב מתכנן את העזיבה שלו בחוכמה רבה, כדי שלבן לא ירגיש. בדרך כלל, אנשים שבורחים ממהרים להחביא קודם כל את הכסף והרכוש שלהם, אבל ליעקב חשוב קודם כל לדאוג למשפחה שלו.
התורה מספרת שיעקב וַיִּשָּׂא את משפחתו, כלומר הוא ממש הרים אותם בעצמו והושיב אותם על הבהמות. אם נשים לב, נראה שיעקב הושיב קודם אֶת־בָּנָיו וְאֶת־נָשָׁיו. למה הוא דאג קודם לילדים ורק אחר כך לאימהות? סיבה אחת היא שהבנים כבר היו גדולים וחזקים ויכלו לשבת לבדם על הגמל. אבל הסיבה העיקרית היא שיעקב ידע שהילדים שלו עתידים להקים את שבטי ישראל, ולכן הם היו הדבר היקר לו מכל והוא דאג להם בראש ובראשונה.
בנוסף, יעקב חשב על תוכנית הגנה חכמה. הוא ידע שהסכנה מגיעה מאחור, כי לבן עלול לרדוף אחריהם. לכן הוא הציב את הילדים במקום בטוח מקדימה ואת הנשים מאחור, מתוך תקווה שאם לבן ישיג אותם, הוא יפגוש קודם את הבנות שלו, יתמלא עליהן ברחמים, וכך כולם יהיו מוגנים.