תארו לעצמכם שאתם עומדים מול אדם שכועס עליכם מאוד ועליכם להסביר לו את המעשים שלכם. איך הייתם מגיבים? כשיעקב ניצב מול לבן שרדף אחריו, הוא בוחר לענות לו בשפה רכה ורגועה, כדי לא לריב. יעקב מסביר ללבן את הסיבה האמיתית לכך שהוא ברח בסוד ואומר כִּי יָרֵאתִי כִּי אָמַרְתִּי. כלומר, לא גיליתי לך שאני עוזב פשוט כי פחדתי.
ממה יעקב פחד? הוא חשש שלבן לא יסכים לשחרר אותו וירצה להשאיר אותו אצלו לעולמים. יעקב פחד שלבן תִּגְזֹל ממנו, כלומר ייקח ממנו בכוח, את נשיו. יעקב בוחר להזכיר בדבריו רק אֶת בְּנוֹתֶיךָ ולא מדבר על הצאן והרכוש, למרות שהוא דאג גם להם. הוא עושה זאת מתוך כבוד ללבן, כדי לא להעליב אותו ולקרוא לו גנב של כסף, ולכן הוא מסביר שהוא פחד רק בגלל שלבן כל כך אוהב את בנותיו וירצה להשאיר אותן אצלו.